جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۰۳:۵۷

صنعت نفت صنعتی تولیدمحور با تکیه بر تجهیزات است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات معاونت امور مهندسی وزارت نفت گفت: صنعت نفت یک صنعت تولیدمحور با تکیه بر تجهیزات است و تجهیزات نقشی اساسی در چرخه تولید ایفا می‌کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و  به نقل از سایت شانا، علیرضا اصل عربی در نهمین کنفرانس تخصصی پایش وضع و عیب‌یابی، افزود: در صنعت نفت مراقبت از تجهیزات همانند فعالیت‌های بهره‌برداری دارای اهمیت ویژه است. وی اظهار کرد: برای این که همیشه تجهیزاتی مطمئن، قابل دسترس و در توان حداکثری عملکرد داشته باشیم باید از آخرین فناوری‌ها و سیستم‌های مراقبتی پیشگیرانه و پیشگویانه استفاده کنیم. اصل عربی درباره اهمیت پایش وضع در سیستم صنعت نفت توضیح داد: پایش وضع از ارکان اصلی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (نت) پیشگویانه است و این پایش به طور عمده بر شرایط کارکرد تجهیزات مانند ارتعاش، دما، صدا، حرارت، جریان الکتریکی، تغییر شیمیایی و غیره استوار است. مدیرکل راهبری نظام نگهداری و تعمیرات معاونت امور مهندسی وزارت نفت گفت: پایش وضع می‌تواند در دو حالت دستی و غیراتوماتیک  یا حالت اتوماتیک و برخط (آنلاین) در مجتمع‌ها به ما کمک کند.

وی افزود: برنامه وزارت نفت در زمینه پایش وضع در راستای صیانت از دارایی‌های فیزیکی این صنعت بخصوص دستگاه‌ها و ماشین‌های عملیاتی برای پرهیز از حتی یک لحظه توقف، خطرات احتمالی ناخواسته ایمنی و زیست‌محیطی و حفظ سرمایه‌های مالی و تولیدی است و در این زمینه، نظامنامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی در معاونت مهندسی تهیه و پس از تصویب از سوی وزیر نفت به همه شرکت‌ها ابلاغ شده است. اصل عربی اظهار کرد: کانون این نظامنامه بر مراقبت‌های پایه استوار است و مراقبت‌های پایه نیز بر مراقبت‌های پیشگیرانه و پیشگویانه و بازرسی فنی تکیه دارد. نهمین کنفرانس تخصصی پایش وضع و عیب یابی ٢٠١٥CMFD  توسط  دانشگاه‌های صنعت نفت و صنعتی شریف با همکاری کانون هماهنگی پایش وضع و کنترل کیفی و انجمن نگهداری و تعمیرات ایران از روز سه شنبه (پنجم اسفند ماه) به میزبانی دانشکده نفت اهواز آغاز به کار کرده است و تا روز پنجشنبه (هفتم اسفند ماه) به صورت ارائه مقاله های تخصصی شفاهی و تشکیل کارگاه‌های آموزشی و همچنین بازدید از مناطق صنعتی خوزستان ادامه دارد.



  کد خبر : 605
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :